coxjes2024.reismee.nl

Dag 11: Van Vernal naar Moab.

Vanochtend begon vroeg voor ons, we hadden de wekker gezet om 06:50 , want om 07:00 begonnen onze Oranje mannen aan de eerste wedstrijd van het EK. We hebben de 2-1 overwinning dus vanuit ons bed in de hotelkamer kunnen kijken.

Na de wedstrijd hebben we onze spullen ingepakt en zijn we boodschappen gaan doen en de auto volgetankt.

De navigatie ingesteld op Fantasy Canyon, onze eerste stop van vandaag. Dit is een klein gebied waar je doorheen kunt lopen/klauteren. De gesteente zijn gevormd door wind en water en hebben de mooiste, gekke vormen.

Het feit dat we hier de hele tijd helemaal alleen waren, maakt het nog specialer. Ik vond hier nog een goudklomp, maar met deze hitte hadden we geen zin om hiermee te gaan slepen.

De weg naar Colorado National Monument was nog een lange, maar hele mooie. We hebben veel dieren gezien onder weg; hagedissen, prairiehondjes, herten en wilde paarden. Prairiehondjes staken er echt tientallen over...er lagen er ook heel erg veel die het oversteken niet gehaald hadden.

We hadden nog niet ontbeten vanmorgen in Vernal, dus we kregen op een gegeven moment toch wel honger en er was voor 2 uur lang geen bewoonde wereld, dus hebben we maar zelf een sparerib klaargemaakt, geen stukje vlees overgelaten...

Na een lange, mooie rit kwamen aan in Colorado NM. Ik lees bijna van niemand dat dit park bezocht wordt, maar het heeft mijn verwachtingen ruim overtroffen: schitterend om deze loop te rijden, ik raad het iedereen aan! Mooie goede weg met haarspeldbochten en flinke hoogtes en vergezichten. Foto's spreken boekdelen.

Boven aan de rim liep op een gegeven moment een steenbok over de rand met ons mee...zie onderstaand filmpje.

Na deze rit volgde het volgende hoogtepunt: de rit over de 128, deze weg loopt langs de Colorado rivier, met aan weerszijde hele hoge rode rotswanden.

Direct na deze weg ligt ons verblijf voor de komende 3 nachten. Een cabin op een camping. deze bezoek ik nu al voor de 4e keer en voelt voor mij altijd weer speciaal, mede ook door het zwembad met hottub in deze mooie setting.

Ben en Vera,

Dit was ook weer een hele mooie route Henny.
Jullie hebben wel erge honger gehad zeg, er zat geen grammetje vlees meer aan, πŸ˜‹πŸ€ͺ
Heerlijk om aan het einde van de dag op zo’n gezellige plek te komen om de komende 3 nachten te verblijven, geniet ervan, Groetjes van ons uit weer een regenachtig Nederland πŸ‡³πŸ‡± 😘

Eveline en Rob

Weer mooie foto's Henny.