coxjes2024.reismee.nl

Dag 12 en 13: Moab

Gisteren hadden we een relax-dag ingepland. Lekker uitslapen en even bijtanken.

's Morgens begonnen we met een lekker broodje spek/ei in een heerlijk zonnetje.

Daarna zijn we naar het zwembad gegaan en hebben daar lekker lang doorgebracht. Wat een heerlijk zwembad is dit toch en vooral de rust die er heerst en de mooie omgeving.

Na het zwemmen even op bed gaan liggen...ik werd 3 uur later wakker! Had het dus hard nodig, wat ook begrijpelijk is want ik wordt elke morgen erg vroeg al wakker. In het dorp zijn we iets gaan eten.

Rond 17:30 ben ik de wandeling naar de Corona arch gaan doen, dit is een grote natuurlijke boog. De weg hiernaartoe is al heel erg mooi: vlak langs de Colorado rivier en aan de andere kant van de weg hoge rotswanden.

De wandeling is in het begin even een steile klim en over een spoor.

Onderweg zijn er nog een paar kleine klimmetjes over een ladder en langs kettingen.

Maar eenmaal bij de arch is het prachtig. Ik ben 2 mensen tegen gekomen, verder was er helemaal niemand, dat maakt zo'n wandeling nog specialer! Vlak voor de arch zit er hoog in de rotsen een gat wat ook erg fotogeniek is.

Maar het gaat natuurlijk om de arch zelf...

Tegen 20:00 was ik weer terug bij onze cabin en hebben we nog even buiten zitten kijken hoe onze nieuwe overburen hun tent aan het opzetten waren. tegen 21:30 zijn we gaan slapen.

Vanochtend waren we beide al vroeg wakker en ben ik direct eitjes met spek gaan bakken. We gingen al vroeg op pad. vandaag stond er een leuke rit op het programma: de Schafertrail en de Potash road, beide een heerlijke dirtroad met los zand en hobbels en flinke afgronden...

Nadat we de Schafertrail hadden gehad, gingen we een stukje van de White Rim trail rijden om bij de Musselman Arch te komen.

Daarna terug de Potash road op en hobbelend en stuiterend naar beneden naar de verharde weg. Maar onderweg hebben we vaak gestopt om mooie uitkijkpunten te bekijken.

Tegen 16:00 waren we weer op onze camping en zijn we direct nog lekker het zwembad en hottub ingekropen...heerlijk na zo'n lange tour.

Als avondeten heb ik rond 20:00 2 lekkere pizza's van Domino's gehaald, deze hebben we beide maar half op gekregen...die andere helft eten we morgen in het volgende hotel wel op. Komt goed uit, want daar is verder geen enkele eetgelegenheid.

Marlous

Ongelofelijk M🀩🀩I!

Lolita

Prachtige foto’s

Nicole

Manjefiek en adembenemend mooi!

Ben en Vera

Wat een prachtige route ben je weer wezen wandelen Henny, πŸ‘
Daarna een heerlijke plons in het zwembad πŸŠπŸ½πŸ€½πŸΌβ€β™‚οΈπŸšΏ en de hottub in, dat is echt vakantie houden.
Vandaag hadden we hier ook eindelijk een droge warme dag, β˜€οΈβ˜€οΈβ˜€οΈ ongeveer 22/23 graden.
Groetjes van ons, πŸ€—πŸ˜Ž