coxjes2024.reismee.nl

Dag 14 Van Moab - Caineville

Vanochtend, na het gebruikelijke broodje ei/spek, hebben we weer eens onze spullen moeten inpakken. Na 3 heerlijke dagen in onze cabin, gaan we verder naar het zuiden.

Vandaag stonden er weer hele mooie dingen op de planning. Als eerste naar Littel Wildhorse slotcanyon; een korte wandeling door een slotcanyon, dit is een smalle kloof tussen 2 (hoge) rotswanden, die ooit gevormd is door stromend water. Indien er regen verwacht wordt zijn deze levensgevaarlijk en er zijn dan ook al meerdere slachtoffers gevallen hierdoor. Maar wij hadden prachtig weer, niet te warm ook gelukkig. de wandeling was echt geweldig en we hebben enorm genoten, vooral ook van de stukjes met schaduw...

Daarna naar Goblin SP geweest en daar een tijdje door de vallei gelopen en geklommen, dat is het leuke voor de kids hier, je mag overal opklimmen...en jaja het kind in mij komt dan naar boven. Mooie en vooral rare vormen te zien hier.

Na dit korte bezoekje richting Hanksville, waar vlakbij elkaar 2 mooie plekken liggen. Deze zijn nog niet door het grote publiek ontdekt, maar dat zal niet lang meer duren. Bij de eerste, Purple Canyon, was alleen een koppeltje aanwezig en bij de tweede, Lone Spire, was hetzelfde koppel ook alleen aanwezig. Beide keren waren ze er toen we aankwamen en vertrokken ze ook weer, dus waren we eigenlijk bij beide helemaal alleen.

Purple Canyon is te bereiken via een dirtroad van zo'n 6 mijl, alleen dat is al genieten. Maar de gekleurde bergen...BEAUTIFUL.

Lone Spire ligt een 3 mijl verderop en is ook via een kortere en eenvoudige dirtroad te bereiken, alleen hier moet je nog een wandeling doen van dik een half uur. Door de hitte kan dit slopend zijn, maar water drinken en genieten van de omgeving doen de hitte snel vergeten, het is net alsof je over een andere planeet loopt. Helaas waaide het heel hard door de vallei en heb ik beperkt kunnen/durven vliegen met de drone.

Na deze mooie indrukken zijn we teruggereden naar Hanksville om te genieten van een heerlijke pulled pork met een ijskoud drankje.

Nog 20 minuten rijden en we kwamen aan in ons motel in Caineville. We hadden ons erop verheugd om de dag af te sluiten in de hottub, maar helaas was deze gesloten. Dan maar beide een lekkere douche genomen en gaan slapen...geen puf meer om verslag te schrijven, vandaar dat ik het iets later nu doe.

Louise Jansen

Wat zijn jullie een super mooi reis aan het maken. En super bedank voor jullie mooi reis verslag

Ben en Vera

Hoi Henny en John,
dat was weer ‘n dag met heel veel indrukken en prachtige foto’s.
Groetjes van Ben en Vera