coxjes2024.reismee.nl

Dag 15 en 16: Van Caineville - Escalante - St.George

Vandaag weer een verslag van 2 dagen, was weer te moe om nog te schrijven. En niet alleen te moe, maar ook even de indrukken laten bezinken...wat hebben we een mooie dag gehad van Caineville naar Escalante!

Het begon smorgens met de rit naar de Bentonite Hills. Deze gekleurde bergen liggen officieel in Capitol Reef National Park, maar je hoeft er niet voor door de ingang van het park. Om er te geraken moet je eerst een rivier oversteken met de auto, dit is mogelijk omdat het water meestal niet hoog staat. Daarna volgt een lange dirtroad van zo'n 60 mijl, die hebben we al eens gedaan, maar nu gingen we alleen maar tot de bentonite Hills, om er met de drone over te vliegen. Dit is slechts 8 mijl rijden, maar wel leuk over de soms slechte weg... De uitzichten hier zijn echt heel mooi en onwerkelijk. Lastig om dit op beeld vast te leggen, vooral het gevoel wat erbij komt kijken , omdat je helemaal dit grote gebied voor jezelf hebt!

Na dit bezoekje gingen we een stukje verderop een zijweg in: de Burr trail. dit is een hele populaire weg, deels verhard en deels onverhard.

De totale lengte was 69mijl en we hebben er zo'n 3 uur over gedaan. Deze weg was helemaal GEWELDIG, wat een afwisselend landschap.

Aan het eind van deze weg kwamen we in de bewoonde wereld in het plaatsje Boulder. Vanuit hier was het nog een kleine 40 minuten rijden, maar dit over de Scenic Byway "12" is geen straf...zeker de Hogback, dit is een stuk waar je over een hele hoge rif rijdt met aan beide kanten flinke steile afgronden.

In Escalante hadden we een leuke cabin.

Na het inchecken en opfrissen, zijn we het dorpje ingelopen om iets te gaan eten bij subway, echter kwamen we een leuk restaurantje tegen, waar veel mensen buiten zaten te eten en zijn we daar een echt Amerikaans gerecht gaan eten. Het was heerlijk toeven in het avondzonnetje.

Na een onrustige nacht ( we sliepen in een stapelbed) zijn we vanochtend toch naar die Subway gegaan, dit keer om er een ontbijt te nemen. Lekkere grote beker koffie erbij en we konden er weer tegenaan.

De plannen zijn een beetje omgegooid. We zouden eigenlijk een flinke dirtroad rijden vandaag, maar er was een waarschuwing voor regen, dus dan is dat niet verstandig en zelfs gevaarlijk om compleet vast te komen te zitten in the middle of nowhere. Dus hebben we de overnachting in Kanab geschrapt en zijn we direct doorgereden naar St-George, daar slapen we nu dus een nacht eerder en we hebben een nacht in Las Vegas (gratis) bijgeboekt in The Horseshoe, voormalig Bally's.

Eenmaal in ons hotel in St-George zijn we direct het zwembad ingedoken; het is hier 43graden.

Morgen nog een rit van 120mijl en dan zitten we weer in Las Vegas.

Ilse

❀️

Liesbeth

Het is weer meegenieten van die prachtige plaatjes. Zijn jullie nog bij Singing Canyon wezen kijken? (langs Burr Trail Road)

Ben en Vera

Leuk dat jullie met de drone over het prachtige gebied gevlogen hebben.
Nu is het einde van de super mooie vakantie in het zicht.
Geniet nog saampjes van de laatste paar dagen.
Gelukkig hebben wij hier nu ook eindelijk zomers weer, vandaag 24 graden en de dagen erna op naar de 29 graden, heerlijk toch, β˜€οΈβ˜€οΈβ˜€οΈβ˜€οΈβ˜€οΈβ˜€οΈ
Henny en John, nog fijne dagen gewenst door Ben en Vera, πŸ‘πŸΉβ˜€οΈπŸ˜˜